Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że dobrze napisana oferta firmy usługowej to połowa sukcesu i idealny sposób na zyskanie nowych klientów. Ogrodnicy mają wiele do zaoferowania swoim klientom i przedstawienie usług na pewno pomoże im ich pozyskać.
Pamiętaj, że dobrze napisana oferta jest bardzo ważna i ułatwia funkcjonowanie zarówno Tobie, jak i potencjalnemu klientowi.
Przygotowanie oferty usług ogrodniczych krok po kroku
Przygotowanie oferty wymaga ogromnego skupienia i wypisania najważniejszych informacji, które mogą zainteresować potencjalnych klientów. Wśród nich znajdują się:
Informacje na temat oferowanych usług
Dokładnie napisz, jakie usługi oferujesz. Czy zajmujesz się projektowaniem ogrodów i sadzeniem roślin na terenie ogrodu? Czy gwarantujesz zakładanie trawników? A może zajmujesz się wyłącznie pielęgnacją drzew i roślin, cięciem drzew i krzewów lub tworzeniem systemów nawadniających. Im więcej informacji umieścisz w swojej ofercie tym łatwiej będzie Ci odnaleźć klienta. Każda osoba, która przeczyta ofertę powinna mieć pewność, że wśród Twoich usług znajduje się ta, której szuka.
Koszt wykonania usługi
Podaj koszt każdej z usług, które oferujesz. Jeżeli proponujesz kompleksową obsługę, a wraz z nią jakieś zniżki – koniecznie umieść taką informację w ofercie. Takie treści na pewno zainteresują klientów i wyróżnią Cię na tle konkurencji. Pamiętaj! Promocje są bardzo ważne i warto o nich pisać.
Możliwy termin wykonania usług
Podaj przybliżony termin wykonania usługi. To na pewno zaoszczędzi czas zarówno Twój, jak i potencjalnego klienta. Jeżeli zapisujesz klientów od razu – bardzo dobrze. Jeśli jednak realizacja odkłada się w czasie i możesz ją wykonać dopiero za kilka miesięcy lub pół roku – poinformuj o tym klienta, aby wiedział, kiedy się do Ciebie odezwać.
Miejsce wykonania usług
Określ miejsce, gdzie wykonujesz usługę. Jeśli działasz na terenie całej Polski – bardzo dobrze. Jeśli jednak funkcjonujesz na mniejszym terenie, na przykład jedynie w obrębie jednego województwa lub powiatu- także napisz tę informację i zawęź tym samym grono ewentualnych odbiorców.
Portfolio
Jeśli posiadasz zdjęcia i rysunki swoich realizacji, warto umieścić je w ofercie. Takie portfolio może zainteresować i przykuć uwagę potencjalnych klientów. Może również pomóc w wyborze idealnych roślin do nowej realizacji. Obrazki zawsze są niezawodną kartą przetargową podczas wyboru ogrodnika.
Kontakt
Podaj dokładny kontakt do siebie. Najlepiej umieść adres, a także numer telefonu i e-mail. Wszystkie te dane mogą przydać się potencjalnemu kleintowi.
Jak napisać profesjonalną ofertę usług ogrodniczych?
Nie od dziś wiadomo, że profesjonalnie napisana oferta dotrze do odpowiednich odbiorców. Jeżeli zależy Ci na tym, by napisana oferta była profesjonalna, koniecznie poproś o wsparcie firmę, która zajmuje pisaniem takich treści. Na pewno ułatwi to odnalezienie nowych potencjalnych klientów.
Pamiętaj, że umieszczenie wyczerpujących informacji na temat swoich usług, a także zdjęć realizacji może przykuć uwagę nowych klientów, a nawet wzruszy ich serca.